УДК 658.512.6
В данной статье авторы освещают проблему формирования рейтингов поставщиков электронных услуг населению. Сформулированы алгоритмы формирования рейтингов поставщиков электронных услуг населению. В качестве возможных механизмов реализации этих алгоритмов — полный факторный анализ и нечеткий вывод. В данной статье выбор был сделан в пользу реализации нечеткого вывода через алгоритм Мамдани. Приведены: общий алгоритм формирования рейтингов поставщиков электронных услуг, диаграмма классов реализации алгоритма Мамдани, алгоритм редактирования правил вывода.
In this article authors cover a problem of formation of ratings of suppliers of electronic services to the population. Algorithms of formation of ratings of suppliers of electronic services to the population are formulated. As possible mechanisms of realization of these algorithms — the full factorial analysis and an indistinct conclusion. In this article the choice was made in favor of realization of an indistinct conclusion through Mamdani’s algorithm. Are provided: general algorithm of formation of ratings of suppliers of electronic services, chart of classes of realization of algorithm of Mamdani, algorithm of editing of rules of a conclusion.